Redhead

Kom precis hem från salongen. Lise har varit snäll och färgat mitt hår igen, nu hoppas jag det håller. Lite rödare blev det denna gång :)


Nu ska jag slänga mig i soffan och läsa bok, en bok som man blir bokstavligt talat förbannad över att läsa. Vet inte ens varför jag gör det. Det är sjukt. Jag blir så arg. Den handlar om en tjej som heter Teresa som blir förflyttad till olika ungdomshem från det hon var 4-5 år. Nu har hon blivit 15 och är på ett ställe vars hon blir drogad upp över öronen och sover konstant av alla mediciner. Hon blir våldtagen, så gott som misshandlad och hon är instängd och isolerad varje dag. Detta hände på 80 talet, och det känns som nyss? hur kan det få vara så? hon är för övrigt helt frisk men ingen kunde ta hand om henne som liten så hon omhändertogs, av psykfall som jag kallar dom, och dom i sin tur menar att det är Teresa det är fel på. Tänk att barn i världen blir behandlade såhär. Ok, kanske inte nu mer men det har varit så. Och det skrämmer mig.



boktips, fast den är hemsk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0